איך מכינים פסטה? הינה לכם שאלה שאולי לא שאלתם וחשבתם שאתם יודעים את התשובה עליה, אבל אם תצטרכו לענות עליה תגלו שיש כמה טעויות שכולנו עושים בהכנת הפסטה שלנו. 

מי מכם שהיה באיטליה יודע שיש הבדל מהותי בין סוגי פסטה. הפסטה באיטליה לפי כל הפרמטרים היא פסטה מושלמת! אז פסטה היא מאכל שנפוץ בישראל כמעט כמו באיטליה ושווה לבדוק מהן הטעויות שאנחנו עושים בהכנת פסטה ביתית כדי שהפסטה שלנו תהיה טעימה ואיכותית יותר!

איך להכין פסטה? בתשובה לשאלה זו ריכזנו עבורכם 10 טעויות נפוצות שכולנו עושים ושאתם באמת צריכים כדי לדעת איך מכינים ספגטי, שתתפלאו לדעת כמה מהן באמת עשיתם עד היום! 

אז אם גם אתם תוהים מהו בישול פסטה נכון, כמה מים באמת צריך וכמה מלח, מתי לשטוף את הפסטה ואיך לבחור את הצורה המתאימה, סימן שהגיע הזמן להפסיק לפספס וללמוד איך להכין פסטה בבית, כמו באיטליה! אחרי שתקראו את המאמר תדעו לענות בביטחון על השאלה: איך מכינים פסטה!

טעויות בישול פסטה איך מכינים פסטה
לא צריך למהר! המתכון המטורף הזה ועוד מחכים לכם בסוף העמוד!

איך מכינים פסטה:
טעות 1 – משתמשים בכל סוג של פסטה – לא משנה איזה

אחת הטעויות הכי נפוצות וחמורות שעושים, היא שמתפתים וקונים פסטה זולה שאיכותה פחותה. איכות זו לא מילה גסה, ולא הכל אותו הדבר ואותו הטעם. יש המון סוגי פסטה , אבל לפסטה אמיתית כדאי להשקיע כמה שקלים נוספים ולקנות את הפסטות האיכותיות שמיוצאות באיטליה כמו BARILLA, DE CECCO, MOLISANA, REGGIA, ועוד. בישול פסטה איכותית יכולה להפוך מנה בינונית למושלמת!

תכירו ותתאהבו: סוגי פסטה איטלקיים מהאיכותיים שיש

טעות 2 – משתמשים בסיר קטן קטן מדי בעת בישול פסטה

הכנת פסטה ביתית אמיתית מצריכה מקום לפסטה לשחות ולהתרכך כמו שצריך כדי להגיע למרקם המושלם, ולכן הכי כדאי להשתמש בסיר גדול. לכל 100 גרם פסטה מומלץ למלא ליטר מים. ואם תמצאו את עצמכם במצב שאין לכם סיר גדול, אז אולי כדי להקטין את כמות הפסטה שאתם מכינים. במקום לשאול איך מכינים פסטה אמיתית, תנו לפסטה לנשום!

טעויות בישול פסטה
גודל הסיר לא פחות חשוב מתכולתו!

טעות 3 – מכסים את הסיר עם מכסה לאורך כל הבישול

מרגע שהוספתם את הפסטה – לא מכסים יותר! המכסה משמש רק להאצת הרתיחה של המים וצריך להסיר אותו מיד לאחר הכנסת המלח.

טעות 4 – משתמשים במלח דק ומיד מתחילת בישול הפסטה

בהשוואה למלח הדק, המלח הגס מכיל יותר יוד שחשוב מאוד לגוף, וגם פחות נתרן כלורי שתמיד כדאי לכם לצמצם בכמותו. ואם תשאלו לגבי הכמות, התשובה תהיה 7 גרם לכל 100 גרם פסטה. חשוב לזכור שאת המלח נוסיף רק שהמים רותחים ומיד אחרי זה את הפסטה. הכנסת מלח שהמים קרים תעכב את תהליך הרתיחה.

טעויות בישול פסטה
תגידו אחרינו: מלח גס, מלח גס, מלח.. גס!

טעות 5 – שוברים את הפסטה כי היא לא נכנסת לסיר

לא… אין שום סיבה לשבור את הפסטה הארוכה, ודווקא הכי כיף לאכול אותה ככה! אנחנו לא יודעים מאיפה בא הרעיון הנבוב הזה, אבל את הפסטה מניחים כמו שהיא. ולכן יש חשיבות לסיר גדול שתמיד יכיל את כל הפסטה על כל אורכה ורוחבה, ולא רק מחבת נמוך.

טעות 6 – נוטשים את הפסטה תוך כדי שהיא מתבשלת וצופים באיזה סדרה בטלוויזיה

עניין בשיא החשיבות לאיך מכינים פסטה מושלמת הוא לא לנטוש אותה ולחזור למטבח אחרי רבע שעה, ואז להתלונן שהפסטה שקיבלתם יצאה רכה מדי. קל לזלזל בבישול פסטה, אך לכל סוג של פסטה יש את הזמן הבישול המדויק שלה ואם מוציאים בזמן היא לא תידבק לכם אף פעם! תמיד מומלץ לשלוף אחד או שניים לבדיקת מצב הפסטה דקה או שתי דקות לפני סיום הזמן.

טעויות בישול פסטה פשטידת פסטה
עוד טעימה קטנה ממה שמחכה לכם בסוף 😉

טעות 7 – שמים שמן בפסטה

אולי מי שהחליט לשבור את הפסטה הארוכה ולהחליף את רוטב הפסטה בקטשופ גם המציא רעיון זה. אין צורך להוסיף שמן כדי שלא תידבק הפסטה, הכי חשוב רק להוציא בזמן והכל יהיה מושלם!

טעות 8 – בישול פסטה בדיוק לפי הדקות המצוינות על האריזה

פסטה תמיד צריכה תשומת לב. אף פעם לא לסמוך על מה שכתוב על האריזה כי זו רק המלצה כללית ולא מדויקת בכלל. חובה עליכם לסמוך על עצמכם ולבדוק מתי הפסטה מוכנה, למשל אם כתוב על האריזה זמן בישול של 8 דקות, כבר לאחר 5 דקות שולפים את הפסטה ומחליטים אם היא מוכנה לפי הרכות שאוהבים. והכי חשוב – תמיד להוציא את הפסטה מהמים קצת לפני כמה שאתם אוהבים אותה, כי בסופו של דבר היא גם תתבשל ברוטב ובצלחת עם כל האדים הפסטה ממשיכה להתרכך גם אחרי הוצאתה.

+10 מתכוני פסטה מנצחים – במרחק נגיעה\גלילה קטנה למטה

טעות 9 – שוטפים את הפסטה אחרי שמסננים אותה

לא, לא, ולא! ממש מיותר לשטוף את הפסטה כדי שלא תידבק, לזכור שאם מוציאים אותה בזמן כמו שצריך היא אף פעם לא תידבק ותיצא מושלמת!

טעות 10 – איך מכינים פסטה לא טעימה? הפסטה מחכה לרוטב

את הבא צריך לשנן כל בוקר וכל ערב – הרוטב תמיד מחכה לפסטה ואף פעם לא להיפך. תמיד הכי נכון להכין את הרוטב הרבה זמן לפני או אפילו יום קודם! הכי מומלץ הוא להוציא את הפסטה דקה לפני שמרגישים בשן את הרכות הנכונה, ואז מעבירים אותה ישירות למחבת הרוטב, מוסיפים קצת ממי הבישול פסטה, ומחברים בין הרוטב לבינה. ואז רק מקפיצים עד לרמת ה'אל דנטה' המושלמת עבורכם!

ועכשיו! הגיע הזמן לבחון את הידע שצברתם לגבי איך מכינים פסטה:

עם 5+ מתכונים לפסטה הכי חמים ברשת!

פסטה קונכיות ממולאות בבשר
ארוחה שגם מבוגרים וילדים מתים עליה, תעשו למשפחה אחת היום ורוצו להכין!
הכינו את המתכון
קונכיות פסטה ממולאות
פסטה בסיר אחד מוקרמת עם פטריות
מנה מדהימה ומרשימה במיוחד שתמיד תפתיע אתכם במגוון הטעמים הרחב בכל ביס מחדש!
הכינו את המתכון
מתכון לפסטה מוקרמת
פסטה פטוצ'יני צמחונית
פסטה פטוצ'יני עם פטריות, קלה ומהירה להכנה. מתכון שמתאים לטבעוניים וצמחוניים, תוך פחות מ-20 דקות תאכלו מנה כמו במסעדה איטלקית.
הכינו את המתכון
פסטה
פסטה תירס טעימה ומטורפת
רכות מדהימה עם רוטב נדיר
הכינו את המתכון
פסטה תירס
פסטה קנלוני במילוי גבינה
עם רוטב רוזה מפנק במיוחד
הכינו את המתכון
פסטה קנלוני

לא שכחנו את הילדים!

נהניתם ללמוד איך מכינים פסטה? נפתח התיאבון לעוד? אל תשכחו לבקר בעמוד הפייסבוק, בקבוצה ובאינסטגרם שלנו לעוד רעיונות חדשים כל יום!

טיפים לאיך מכינים פסטה ולבישול פסטה מקוריים באדיבות: אלורה – לחלום את איטליה שלך: איטליה על כל המשתמע היא חלום. אלורה תביא את החלום האיטלקי אליכם…. מוזמנים לעקוב!

Similar Posts

8 Comments

  1. היי ברצוני להכין פסטה ובכמות ענקית עם רוטב שמנת ושמנת פטריות ואני צריכה את זה ליום למחרת איך אני מטפלת הפסטה והאם כדאי לשמן אותה לאחר הבישול בשמן במידה ועושה את זה ביום לפני או כמה שעות לפני האירוע?ועוד שאלונת האם ברוטב שציינתי רק בזמן ההגשה עדיף לחברים את הפסטה לרוטב אשמח לתשובה תודה רבה לך על מתכונים נפלאים וטעימים

    1. היי מיכל,
      אפשר בהחלט להכין את הפסטה והרוטב מראש ולחבר אותם ממש לפני ההגשה.
      רעיון טוב לשמן את הפסטה כדי שיהיה נוח יותר לשמור עליה במרקם טוב.
      בהצלחה!!

    1. היי,
      ברילה היא חברה שנוסדה בעיירה קטנה באיטליה ב-1877, וכיום היא מייצרת את מוצריה בארה"ב באמצעות מכשור בדיוק כמו זה שקיים גם במפעל שלה בפארמה 🙂

    1. היי דוד, תודה על השיתוף! פסטה היא איטלקית לכל דבר אבל ככה"נ הייתה השפעה סינית שדחפה את המצאתה של המנה. לסרטון מעניין על הנושא אפשר למצוא כאן.

      1. היי שימי,
        מבדיקה קצרה באתר של ברילה עולה שהמוצרים מיוצרים בארה"ב אך החברה נוסדה ופועלת באיטליה.
        הפסטה שלהם אכן איכותית, אך לדעתנו יש מותגים איכותיים יותר שלא מייצרים במסות כאלה גדולות ואפשר למצוא אותם בחנויות בוטיק 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *