|
מתכון רולדה וניל עם שקדים מקורמלים. עוגת קרם וניל חגיגית וטעימה בטירוף עם ציפוי של שקדים עשירים, קראנצ'יים ופשוט מפנקים! חובה לנסות.


מתכון באדיבות: קרן חביב  – קרדיט על שיתוף הפעולה ושיתוף המתכון
.

מתכון: רולדה וניל עם שקדים מקורמלים

מצרכים 

להכנת השקדים מקורמלים
150 גרם (כוס וחצי) שקדים פרוסים
1/2 כוס סוכר
3 כפות מים
2 כפות מיץ מלימון סחוט
קורט מלח
20 גרם חמאה
להכנת הרולדה
4 ביצים, בטמפרטורת החדר
100 גרם (חצי כוס) סוכר
קורט מלח
2 כפות שמן
1 כפית קליפת לימון מגוררת
1 כפית תמצית וניל
120 גרם (כוס פחות 2 כפות) קמח
רבע כפית אבקת אפייה
להכנת הקרם
3 כפות אבקת סוכר
250 מ"ל שמנת מתוקה
חבילת אינסטנט פודינג וניל
2 כפיות תמצית וניל
כף דבש
3-4 כפות ברנדי / ליקר קפה

אופן הכנה 

לשקדים המקורמלים:

  • נרפד תבנית גדולה במשטח סיליקון או בנייר אפייה ונשמן טוב טוב. בסיר בינוני מבשלים יחד סוכר, מים ומיץ לימון ומביאים לרתיחה. ננמיך מעט להבה ונבשל עוד 2-3 דקות תוך בעבוע, עד לקבלת סירופ סמיך ביותר שמבעבע בבועות צפופות..
  • נוסיף לסירופ מלח ושקדים פרוסים, ונבשל עם ערבוב מדי פעם עד שהשקדים מזהיבים. מוסיפים את החמאה עד להמסה ומערבבים היטב. שופכים מיד את השקדים על תבנית האפייה המשומנת, נשטח בעזרת כף בשכבה דקה, וננסה להפריד בין השקדים כמה שניתן. מצננים ומניחים בצד..
  • לרולדה: מחממים תנור לחום 180 מעלות. נקציף את הביצים, סוכר ומלח במשך 7 דקות, מאטים את מהירות המיקסר ומוסיפים שמן, קליפת לימון מגוררת ותמצית וניל . לאחר מכן נוסיף קמח ואבקת אפייה ומקציפים מעט עד להטמעה..
  • משטחים את התערובת על תבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה, ואופים 10-12 דקות במדף העליון בתנור. לקלף את נייר האפייה ולגלגל את הרולדה בתוך מגבת נקייה, ולהניח להצטנן..
  • לקרם : מקציפיםאת כל מרכיבי הקרםעד לקבלת קרם יציב. משטחים ברולדה שני שליש מכמות הקרם. מומלץ להשאיר שוליים ריקים של 2 ס"מ בצד הרחב של הרולדה כדי להקל על הגלגול. קוצצים דק בסכין או טוחנים במעבד מזון כמה כפות מהשקדים המקורמלים ומפזרים על הקרם. מגלגלים מהצד הרחב לרולדה הדוקה..
    6מצפים את הרולדה בקרם שנותר ומצמידים מעל שקדים מקורמלים בצפיפות. אם השקדים המקורמלים התקשו וניהיו לגוש, ניתן לשבור מעט או לקצוץ בסכין . מכסים ומקררים לכמה שעות לספיגת טעמים.

רולדת וניל
עוד מתכונים מבוקשים:

הכנתם? בתיאבון, נשמח אם תעלו תמונה לסטורי ותתייגו אותנו, ואל תשכחו לספר לנו איך יצא בתגובות למטה!

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *