|
חג החנוכה מתקרב וכולנו כבר מחכים לסופגניות המתוקות, המלאות בריבה ומעליהן אבקת סוכר. רבים נרתעים מלהכין סופגניות לבד בבית, אך האמת שאין כמו סופגניות בטעם ביתי והאמת שזה גם לא כל כך מסובך. אז במיוחד עבור אלו אשר מוכנים להפשיל שרוולים, להלן המתכון המיוחד שלנו לסופגניות רכות וטעימות עם רכיב סודי, נגיעה קטנה של ערק. אז לקראת הדלקת נר ראשון, להלן המתכון שיגרום לכולם ללקק את האצבעות.

מתכון באדיבות: בר פריש אלחדד – קרדיט על שיתוף הפעולה ושיתוף המתכון

מתכון: סופגניות מושלמות לכל השנה

מצרכים 

1 ק"ג קמח
2 כפות ערק
½ כפות שמרים
½ כוס סוכר
כפית מלח
¾ כוס שמן + שמן לטיגון
3 ביצים
2 כוסות מים פושרים
ריבת תות למילוי

 

אופן הכנה 

בקערה גדולה נערבב את המצרכים להכנת סופגניות רכות וטעימות – קמח, שמרים, סוכר, מלח, שמן, ביצים, מים פושרים וערק. יש ללוש היטב במשך כעשר דקות ואחר כך להניח בצד לצורך התפחה במשך שעה. הבצק אמור להכפיל את הנפח.
לאחר שהבצק תפח נקרוץ ממנו כדורים קטנים, ניתן לעשות זאת על גבי משטח מקומח ואחר כך להניח על נייר אפייה לצורךההתפחה למשך שעה נוספת. לאחר כשעה ניתן לטגן את כדורי הבצק. לצורך כך יש למלא סיר גדול בשמן ל 1/3 גובה הסירולהרתיח את השמן. לאחר שהשמן התחיל לבעבע ניתן להנמיך את האש. חשוב להכניס את הסופגניות לשמן כאשר הוא חם. הדרך הטובה ביותר לוודא זאת היא באמצעות כף עץ, יש להכניסה אל השמן ולראות אם ישנן בועות המתגבשות סביב הכף. ישלטגן את הסופגניות כשלוש דקות כאשר הסיר מכוסה. לאחר מכן יש להסיר את המכסה, להפוך ולטגן לשתי דקות נוספות ללאמכסה.
לאחר מכן ניתן להוציא את הסופגניות ולהניח על נייר סופג. למלא בריבה ולבזוק אבקת סוכר. אנו השתמשנו בריבת תות, אך ניתןלגוון לפי העדפותיכם האישיות.
בתאבון וחג אורים שמח.

שאלות ותשובות

שאלה: מה עושה הגזר?
תשובה: משאיר את השמן נקי 

שאלה: למה את שמה את הניירות?
תשובה: כדי לא לגעת ישירות בבצק על מנת שלא ירד הנפח וצורת הסופגנייה תתעוות.
שאלה: מה הערק עושה?
תשובה: זה גורם לבצק לא לספוח שמן וככה הסופגניה יוצאת קלילה.
תמונות ותגובות מהגולשים: 

עוד מתכונים מבוקשים:

סופגניות מושלם

 
הכנתם? בתיאבון, נשמח אם תעלו תמונה לסטורי ותתייגו אותנו, ואל תשכחו לספר לנו איך יצא בתגובות למטה!

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *