Advertisements
גביעי מוס שוקולד הם דבר מתוק וטעים וגם צורת ההגשה המיוחדת בגביע הופכת אותן לאטרקציה. הם מעולים לאירוח ולמסיבות, בדיוק לרגעים הללו שבא לכם לפנק את האורחים במשהו מושקע שיעשה להם מתוק בפה ובנשמה.

מתכון באדיבות: מירי קוגן – קרדיט על שיתוף הפעולה ושיתוף המתכון.
גביעי מוס שוקולד חלב

Advertisements

Advertisements

מתכון: גביעי מוס שוקולד חלב

מצרכים 

300 גרם שוקולד חלב
100 מ“ל שמנת מתוקה 38%
3 כפיות ג‘לטין
חצי ליטר שמנת להקצפה
9 כפיות חלב
 
להכנת הגביעים
8 גביעי גלידה בצורת קונוס
200 גרם שוקולד חלב
200 גרם שוקולד לבן


אופן הכנה 

1. להכנת קרם מוס שוקולד חלב נתחיל בהמסת הג‘לטין, לצורך כך נערבב את אבקת הג‘לטין עם החלב ונניח בצד ל 15 דקות. לאחר 15 דקות נחמם במיקרוגל, 30 שניות מספיקות. נרתיח את השמנת המתוקה ולאחר מכן נזלוג אותה על שוקולד החלב תוך כדי שימוש במסננת. נמתין כדקה שהשוקולד יתרכך ולאחר מכן נערבב עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. ניתן לעשות זאת בצורה ידנית או באמצעות בלנדר מוט לקבלת תוצאות טובות יותר. השלב הבא הוא לערבב עם הג‘לטין אך יש לעשות זאת בזהירות; ראשית הכניסו כף שוקולד אל תוך כוס הג‘לטין והחלב וערבבו. לאחר שקיבלתם תערובת של ג‘לטין עם מעט שוקולד תוכלו לערבב הכל יחדיו עם תערובת השוקולד.
2. הקציפו את השמנת ולאחר מכן מזגו לתוכה את השוקולד באטיות ותוך כדי ערבוב בתנועות קיפול. לאחר מכן יש לכסות בפלסטיק נצמד ולהקפיא במשך שלוש שעות.
3. להכנת הגביעים נמיס את שוקולד החלב והשוקולד הלבן, כל אחד בנפרד. הצורה הכי מקצועית לעשות זאת היא באמצעות בן מארי, אך אפשר לעשות זאת גם במיקרוגל. רק אל תשרפו את השוקולד, חממו אותו בפולסים קצרים של 25 שניות כל פעם. לאחר שהמסנו את השוקולדים נניח את גביעי הגלידה על משטח ונזלוג עליהם את השוקולד. על מנת לא ללכלכך יותר מידי מוטב לכסות את המשטח בניילון נצמד. זהו הזמן לקשט את הגביעים, אנו משתמשים בעוגיות אוריאו ופקאן גרוס אך ניתן להיות יצירתיים. לאחר שקישטנו נשמור במקפיא עד להתייצבות השוקולד (כחצי שעה לכל היותר).
4. לאחר שהשוקולד התייצב ניתן לזלוג אל תוך הגביעים את קרם המוס שהכנתם בשלב הראשון. הוציאו כל פעם גביע אחד מההקפאה ומלאו אותו בקרם מוס שוקולד, היעזרו בשקית זילוף. לאחר שמילאתם את הגביעים יש להקפיא אותם שוב. היעזרו בכוסות על מנת לייצב בתוכן את הגביע. לאחר שהכול התייצב נמרח בעזרת מרית את יתרת השוקולד המומס על הגביעים. ניתן להוסיף עוד קישוטים למעלה ולהכניס שוב למקפיא עד להגשה.
5. לצורך הקישוט תוכלו להיות יצירתיים, אנו נשתמש בעוגיות אוריאו ופקאן מסוכר גרוס אבל בהחלט ניתן להשתמש בדברים אחרים.
 
עוד מתכוני קינוחים מבוקשים:

Advertisements

 
הכנתם? בתיאבון, נשמח אם תעלו תמונה לסטורי ותתייגו אותנו, ואל תשכחו לספר לנו איך יצא בתגובות למטה!

Advertisements

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Advertisements