| |
עוגות הגבינה הן מסורת של חג השבועות. אך האמת שלא צריך לחכות לשבועות בשביל ליהנות מעוגות גבינה טעימות. עוגת גבינה שמרים יכולה להיות התוספת לכל כוס קפה או תה, כאשר מגיעים האורחים או להנאתם של בני המשפחה.

מתכון באדיבות: אילנה אברהם  – קרדיט על שיתוף הפעולה ושיתוף המתכון.


מתכון: עוגת גבינה שמרים ”קצת אחרת“

מצרכים 

כוס ורבע חלב חם
100 גרם חמאה
1/2 ק“ג קמח
2 ביצים טרופות
חצי כוס סוכר
כפית וניל
25 גרם שמרים או כף שמרים יבשים

לצורך המילוי
2 קופסאות גבינה לבנה 5%
1 קופסת גבינת ”טוב טעם“
מכל שמנת חמוצה
3/4 כוס סוכר
ביצה אחת
תמצית וניל
גרדת לימון
2 כפות אינסטנט פודינג ווניל
3 כפות קורנפלור


אופן הכנה 

נתחיל בהמסת החמאה, יש לחמם מעט את החלב ולהמיס את החמאה בתוכו. לאחר מכן ניתן להכניס את כל החומרים יחדיו לקערת המיקסר ולהתחיל ללוש. המטרה היא לקבל גוש בצק ולא בלילה נוזלית. במידה וחסרים נוזלים הוסיפו מעט חלב. לאחר לישה טובה תקבלו כדור בצק, שמנו מעט את הכדור והניחו לו לתפוח כשעה עד שעה וחצי. לאחר התפיחה יש ללוש מעט לצורך הוצאת האוויר ולאפשר לו לתפוח שעה נוספת. במידה ומדובר ביום חורף קר, מומלץ להניח את הבצק במקום חמים, כמו למשל בקרבת התנור; זה יסייע לתפיחה.
בעודנו מחכים להתפחת הבצק נתפנה להכנת המילוי. נערבב יחדיו את הגבינות והשמנת ונשים במסננת עדינה על מנת שיגרו הנוזלים. לאחר מכן נחזיר לקערה ונערבב יחדיו עם שאר החומרים של המילוי.
לאחר שתפח הבצק של עוגת הגבינה נחלק אותו לשני חצאים. את החצי הראשון נרדד לעובדי של כחצי ס“מ ונניח אותו בתבנית מלבנית אשר רופדה בנייר אפייה משומן קלות. על הבצק ניצוק את תערובות הגבינות.
לאחר מכן נרדד את כדור הבצק השני לעלה דק ונחתוך אותו לרצועות. את הרצועות נסדר בצורה אסתטית על ראש העוגה. על מנת לקבל עוגה אסתטית סדרו את הרצועות בשתי וערב בצורה אלכסונית, כך שיתקבלו צורות מעוינים. יש להבריש את הרצועות בביצה טרופה ולהכניס לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 190 מעלות למשך 10 דקות. בחלוף 10 דקות יש להוריד את הטמפרטורה ל 160 ולהמשיך לאפות.
כאשר הרצועות מוזהבות העודה מוכנה. צקו עלייה מעט סירופ סוכר אותו ניתן להכין בקלות מערבוב של סוכר ומים. צקו את הסירופ כאשר הוא פושר.

שאלות ותשובות

שאלה:התבנית היא של תנור בעוגת גבינה?
תשובה: תבנית מלבנית בערך בגודל של תבנית אלומיניום גדולה .לרפד בנייר אפייה.
שאלה: והרולדה אותו בצק ?איזה שוקולד מרחת? תודה
תשובה: כן, מאותו בצק, אם את רוצה להכין עוגות נוספות אז תכפילי את כמות הבצק לשוקולד: מערבבת חמאה רכה עם קקאו וסוכרומעט פירורי לחם או קמח ומעט קינמון להדגשת טעם השוקולד.
עוד מתכוני שמרים מבוקשים:

  • עוגת שמריםגבינה

הכנתם? בתיאבון, נשמח אם תעלו תמונה לסטורי ותתייגו אותנו, ואל תשכחו לספר לנו איך יצא בתגובות למטה!

Similar Posts

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *