|

מתכון לסופגניות כמו בקונדיטוריה של מלי מאירוב התותחית. לא תאמינו כמה טעים.
מתכון מאת : מלי מאירוב

מתכון סופגניות כמו בקונדיטוריה

מצרכים – סופגניות כמו בקונדיטוריה

(כוס מדידה או חד פעמי חם)
3 וחצי כוסות קמח
1 כף שמרים יבשים
1/4 כוס סוכר
1 ביצה
1 כוס מים
1/4 כוס שמן
1 כפית תמצית וניל


אופן הכנה – סופגניות כמו בקונדיטוריה
1. בתוך קערת מיקסר מוסיפים קמח, שמרים יבשים, סוכר, מערבבים היטב עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים ביצה ואז ללוש, תוך כדי לישה מוסיפים בהדרגה בערך כוס מים לפי הצורך. מוסיפים שמן, תמצית וניל וממשיכים ללוש במשך 10 דקות נוספות. במידה והבצק מרגיש יבש, יש להוסיף מים בטיפות. הבצק עשוי להיות דביק מעט, אל דאגה לא להוסיף קמח.
2. בידיים משומנות עושים כדור מהבצק שקיבלנו וגם יש להשמין טיפונת מלמעלה את הכדור. מכסים בליטוף את הקערה בנילון ומניחים לתפיחה במשך כשעה (התפיחה תהיה קטנה כי זה בצק כבד). ללוש שתי דקות ולהניח לתפיחה לעוד 30 דקות.
3. חותכים ריבועי נייר אפייה ומניחים אותם על מגבת. מחלקים את הבצק ל- 15 כדורים וטובלים כל תחתית כדור במעט קמח, מניחים על ריבוע נייר אפייה. מכסים באמצעות מגבת ומתפחים כחצי שעה או קצת יותר.
4. מחממים סיר עם שמן או מחבת עמוקה (גובה ועומק השמן צריך להיות 4 ס״מ על מנת לקבל פס לבן), ברגע שהשמן חם מאוד מנמיכים את האש ומחכים קצת. ואז בעזרת שתי הידיים מרמים את נייר האפייה שעליו מונחת הסופגניה ומניחים את הנייר ביחד עם הסופגניה בתוך השמן. לאחר שמזהיב, הופכים את הסופגניה ושולפים את הנייר אפייה. במידה ולא נוצר הפס הלב, לשפוך מעט מהשמן שבסיר. בודקים את הסופגניה הראשונה שאין בפנים בצק לא אפוי טוב. אם יש אז מנמיכים את האש. (במקרים אחרים צריך לחכות להתפחה עוד) שהבצק אפויה טוב מעבירים לנייר סופג, ובתיאבון.
מוגש באהבה, בתיאבון ובהצלחה .. 🙂

 

#טיפים

– מוסיפים את המים בהדרגה, קודם נותנים למיקסר לאסוף את הקמח ואז לאחר מכן מוסיפים בהדרגה ולאט לאט מים (מידת הספיגה זה שונה מקמח לאחר). מה שחשוב שהבצק חייב להיות דביק מעט ועדיין מסתדר ביד משומנית, לא מוסיפים קמח בכלל!
– חשוב ואפילו חובה לטגן את הסופגניות בעזרת נייר אפייה.
– חייבים להתפיח את הבצק לפי הזמנים הרשומים במתכון, לא פחות ולא יותר, אחרת תהיה קריסה לשמרים.
– חשוב לבדוק את הסופגנייה הראשונה אם הבצק בפנים אפויה טוב.

סופגניות שירי מלכה
צילום: שירי מלכה
סופגניות שירי מלכה
צילום: שירי מלכה
הכנתם? בתיאבון, נשמח אם תספרו לנו איך יצא בתגובות למטה!

Similar Posts

4 Comments

  1. בדרכ טיגון סופגניות הוא ב-160 -170 מעלות.
    אפשר לבדוק על ידי הכנסת בוחש מעץ שמסביבו יש בועות קטנות שנוצרות .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *